شرکت امیدپدیده

تولید کننده انواع لامپ کم‌مصرف،محصولات الکترونیکی و قابهای دیواری

شرکت امیدپدیده

تولید کننده انواع لامپ کم‌مصرف،محصولات الکترونیکی و قابهای دیواری

مقایسه لامپهای COB و SMD

COB چیست؟
کلمه ی COB مخفف “chips on board” به معنی چیپ های الکترونیکی چسبیده شده بر روی  بردهای الکترونیکی می باشد که به صورت واحد در کنار هم چیده شده اند. در این تکنولوژی، تعدادی LED روی یک ماژول در کنار یکدیگر به شکل فشرده سوار شده اند و زمانیکه روشن می شوند به شکل یک هسته ی فوق العاده روشن و نورانی به چشم می آیند.
فواید لامپهای COB
همانگونه که می دانیم LED به عنوان یک فناوری جدید دارای راندمان نوری بسیار بالا و طول عمر فوق العاده طولانی می باشند که اگر شرایط محیط بهره برداری طبق طراحی های مهندسی باشد، عمر هر لامپ LED حدود ۵۰۰۰۰ ساعت تخمین زده می شود. اگر ضریب استفاده ی یک لامپ LED روزانه ۸ ساعت باشد، این لامپ حداقل ۱۷ سال عمر می کند. البته تعداد دفعات روشن و خاموش شدن لامپ هم بسیار تاثیر گذار است.
لامپ های COB نسبت به LED دارای پخش نوری ۱۰ یا ۱۲ برابر LED است. میزان بازدهی در COB های با سایز کوچک را که مصرف آنها در حدود ۲۰ میلی آمپر می باشد را بیش از ۲۵۰ لومن بر وات تخمین زده اند.
SMD چیست؟
به شیوه ی نصب قطعات الکترونیکی بر روی سطح یک قالبی که رسانا است اطلاق می شود که در عمل رساندن تغذیه، از طریق سوراخ ها استفاده نمی کند. قطعات درون سوراخ ها (TH) و قطعات روی سطح (SM) قطعات درون سوراخ ها سالها مورد استفاده قرار گرفته اند و به شکلی طراحی شده اند که روی یک طرف PCB قرار گرفته اند و در طرف دیگر لحیم کاری می شود.
فواید استفاده از SMD
به حداقل رساندن میزان دخالت نیروی انسانی
کاهش هزینه های اضافی نیروی کار و تولید
تکرار عملیات که باعث افزایش یافتن میزان کنترل کیفیت می گردد
افزایش سرعت تولید
کاهش مصرف قلع و صرفه جویی در ابعاد مدار چاپی
قابلیت عملکرد مناسب
کاهش مصرف برق و تولید گرما


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد