شرکت امیدپدیده

تولید کننده انواع لامپ کم‌مصرف،محصولات الکترونیکی و قابهای دیواری

شرکت امیدپدیده

تولید کننده انواع لامپ کم‌مصرف،محصولات الکترونیکی و قابهای دیواری

 

درجه حرارت رنگ چیست؟

رنگ نور در مقیاس دما به عنوان کلوین (K) ، شناخته شده واندازه گیری میشود.

دمای بالای کلوین ، اعم از 5000 K به 6500 K نور سفیدرنگ تولید مینماید. رنگ سفید رنگی سرد است و اثر نور روز را دارد. این رنگها رنگ سفید مایل به آبی را زمانیکه درجه حرارت کلوین افزایش می یابد نمایش میدهند.

دمای متوسط کلوین، از K4000 تا K 4500 میباشد که ترکیبی از نورهای سفید و زرد را تولید مینماید. این نورها اثر سفید طبیعی را ایجاد مینماید.

دمای پایین کلوین ، از K2700 تا K3200 میباشد که نور زرد رنگ تولید مینماید. نورهای زرد رنگ  اثر گرم و درخشان ایجاد کرده و همچنین به عنوان نور سفید رنگ گرم شناخته شده است.


برنامه های کاربردی مختلف نیاز به نورهای رنگی متفاوت دارند. وظایف خاص نوع مشخصی از نوررا برای دستیابی به بهترین نتایج نیاز خواهند داشت. جهت پیدا کردن بهترین درجه حرارت رنگ برای محیط خود از راهنمای زیراستفاده  نمایید:

سفید: بهترین مورد استفاده در. نمایش در مغازه ها، پارکینگها / انبارها، بیمارستان ها، ادارات، و ساختمان های تجاری، روشنایی های امنیتی توصیه می شود.

سفید طبیعی: نور طبیعی روشن ایجاد مینماید  و این نور را می توان در سالن های غذاخوری، مناطق لابی، ادارات، عمومی، و یا در خانه اتاق خواب، آشپزخانه و حمام استفاده می شود.

سفید گرم: در مناطقی که نیاز به رنگ زرد درخشان میباشد استفاده میشود.این نور را می توان برای روشنایی تزئینی مانند نمایشگاه طلا و جواهرات، کابینت و یا پنجره استفاده نمود. رنگ سفید گرم اثر دلپذیر وخوشایندی در بخش پذیرایی و در اتاق خواب خانه و اتاق ناهار خوری خواهد داشت.

دمای رنگ و فضای داخلی

دمای رنگ بر ظاهر فضاها و اشیاء تاثیر می گذارد. رنگهایی با رنگ درست می تواند موجب افزایش چشم انداز و احساس خوب یک اتاق میگردد.

 

رنگهای سفید گرم متمایل به زرد موجب افزایش رنگهای زرد، نارنجی، قرمز و قهوه ای در یک اتاق و یا  در یک منطقه میشود. به منظور افزایش رنگ های خنثی، آبی و سبز، نورهای سفید طبیعی و یا سرد را می توان مورد استفاده قرارداد.