شرکت امیدپدیده

تولید کننده انواع لامپ کم‌مصرف،محصولات الکترونیکی و قابهای دیواری

شرکت امیدپدیده

تولید کننده انواع لامپ کم‌مصرف،محصولات الکترونیکی و قابهای دیواری

آرامش خانواده با لامپ های کم مصرف "آمالگام"

با حذف جیوه مایع از لامپ های کم مصرف و جایگزینی آمالگام دغدغه شما هموطنان گرامی برطرف خواهد شد.

آمالگام که مصارف پزشکی و صنعتی دارد، آلیاژی از نقره، قلع، جیوه و.... می باشد که در مصارف مختلف، میزان این عناصر نیز تغییر می کند. مثلاً در مصارف دندانپزشکی میزان نقره آن بسیار بیشتر و دمای تجزیه عناصر آن نیز بالاتر می باشد و در مصارف صنعتی همچون لامپ های کم مصرف میزان نقره حداقل و قلع و جیوه بالاتر می باشد.

همانگونه که مستحضر هستید برای رسیدن به خواص فیزیکی و مکانیکی متفاوت و متنوع، عناصر را با هم مخلوط می کنند تا ترکیب جدید با خواص جدید خلق کنند که این ترکیب جدید را آلیاژ می‌گویند.

مثلاً آهن به تنهایی در محیط زنگ می زند و مقاومت به خوردگی و خواص مکانیکی آن ضعیف می باشد اما وقتی با 13% کرم و 3 تا 12% نیکل ترکیب می شود استیل ضد زنگ(Stainless steel) از گروه 201 تا 304 و حتی 316 را می سازد، در حالی که بنیان این آلیاژ آهن می باشد.

آمالگام صنعتی به کار رفته در لامپ های کم مصرف در شرایط محیطی به هیچ وجه آلودگی محیط زیست ندارد و به راحتی قابل لمس و بدون هیچگونه عارضه پوستی می باشد و جیوه و بقیه عناصر آن در دمای محیط به هیچ وجه قابلیت جدا شدن و آزاد شدن در محیط را ندارند.

 همانطور که می دانید مزایای لامپ های کم مصرف نسبت به لامپ های رشته ای پر مصرف به شرح ذیل می باشد:

1)80% صرفه جویی در مصرف برق (یک لامپ کم مصرف 20 تا 23 وات معادل یک لامپ رشته ای 100 وات نور و روشنایی می دهد در حالی که مصرف برق آن 80% کمتر است).

2)طول عمر یک لامپ کم مصرف 8 برابر بیشتر از یک لامپ رشته ای می باشد.( متوسط طول عمر یک لامپ کم مصرف 8000 ساعت می باشد در حالی که برای لامپ رشته ای حداکثر طول عمر1000ساعت می باشد.)

3) حرارت حاصل از روشن شدن یک لامپ رشته ای 100 وات بیش از 150 درجه سانتیگراد می‌باشد در حالیکه حرارت حاصل از روشن شدن یک لامپ کم مصرف 23 وات بسیار کمتر می‌باشد و لذا انرژی زیادی جهت خنک کردن محیط می بایستی هزینه نمود.

 علاوه بر این با جایگزین کردن یک لامپ کم مصرف 20 تا 23 وات با برچسب انرژی A و نشان استاندارد در طی طول عمر 8000 ساعت آن، ما می توانیم معادل یک بشکه نفت در اقتصاد کشور خود صرفه جویی کنیم و از انتشار یک تن گاز دی اکسید کربن جلوگیری به عمل آوریم.

مصرف کننده محترم، زمانی می توانیم بهترین نتیجه در صرفه جویی مصرف انرژی را با استفاده از لامپ های کم مصرف به دست بیاوریم که لامپ خریداری شده دارای نشان استاندارد و برچسب انرژی A باشد، در غیر اینصورت فواید فوق حاصل نمی گردد.

شرکت "امید پدیده گرمسار" تولید کننده انواع لامپ کم مصرف برای آرامش خاطر شما و کمک در اقتصاد خانواده تان نه تنها جیوه محصولات خود را حذف و آمالگام را جایگزین نموده است، بلکه تمامی محصولات، تحت نظارت سازمان استاندارد ایران تولید گردیده و دارای نشان استاندارد و برچسب انرژی A می باشد.

لامپ کم‌مصرف آمالگام

 شرکت امید پدیده گرمسار تولید کننده انواع لامپ کم مصرف افتخار دارد برای اولین بار در ایران، پیرو ماموریت سازمانی خود جهت حفظ محیط زیست،  نسل جدیدی از لامپ های کم مصرف بدون جیوه مایع "آمالگام" را معرفی نماید.

آمالگام آلیاژی از جیوه در ترکیب با سایر فلزات مثل قلع، روی، نقره، ایندینیوم، مس و...در حالت جامد می باشد که به عنوان جایگزینی بسیار امن تر از جیوه  مایع در تولید و ساخت لامپ کم مصرف استفاده می شود، و در فرمی سخت و پایدار در فشار معمولی جو تا دمای 100 درجه سانتیگراد پایدار باقی می‌ماند.

لذا جیوه داخل آلیاژ آمالگام هنگامی که لامپ شکسته شود نمی تواند به اتمسفر فرار کند، بنابراین حتی در صورت شکسته شدن لامپ هم هیچ خطری برای سلامت انسان و یا محیط زیست ندارد و یا حتی منجر به آلودگی آب و یا زمین نخواهد شد. علاوه بر این آلیاژ آمالگام قابل بازیافت بوده و از بین نمی رود.

در ضمن استفاده از این تکنولوژی سبب  می گردد تا بیشترین بازده روشنایی با کمترین مقدار جیوه( کمتر از 1.3 میلی گرم جیوه ) را ایجاد کند،به مراتب جیوه موجود در آمالگام از سایر وسایل مورد استفاده در محیط‌های خانگی کمتر است به طور مثال باطری‌ها بین 5 تا 25 میلی گرم جیوه دارند و یا دماسنج‌ها حاوی 500 میلی گرم جیوه هستند. آمالگام به خاطر داشتن نقطه ذوب پائین می تواند، از افت نور به خاطر افزایش دما جلوگیری کند و لامپ را در بالاترین سطح لومن نگه می دارد.

ازجمله مزایای دیگر استفاده آمالگام در لامپ کم مصرف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

         رنج درجه حرارت گسترده آنها را برای استفاده در دماهای بالا ایده آل می سازد

         نور خروجی پایدار در تمامی موقعیت ها

         مقدار جیوه پائین، کمتر از 1.3 میلی گرم در آمالگام مورد استفاده در هر لامپ

         عمر طولانی-بیش از 10،000 ساعت در هر لامپ

         رندر رنگ بالا، CRI=82

         اثر بخشی بالا، 67 لومن در هر وات

         روشنایی زیاد

 در نهایت لامپ کم مصرف حاوی جیوه مایع  و یا آمالگام با توجه به فرآیند تولید استاندارد، هر دو انتخاب مناسب تری نسبت به لامپ های رشته ای معمولی می باشد، زیرا لامپ های رشته ای معمولی تا 5 برابر بیشتر به محیط زیست آسیب می رساند.

 

شرکت امید پدیده گرمسار

شرکت امید پدیده در راستای ارائه پر کاربردترین محصولات الکتریکی و نرم افزار های جدید موجود در بازار که به دانش و آگاهی شما کمک می کند تا در زندگی روزمره بهتر و موفق تر عمل نمایید فعالیت می کند.

هدف از ایجاد این وبلاگ  عبارت است از قرار دادن  اطلاعات و دانشی که  پیرامون لامپ ال ای دی وجود دارد و می تواند شما مصرف کننده گرامی را از مسائل و مطالب جدیدی  که در این زمینه ارائه می گردد آگاه نماید. جهت خرید لامپ ال ای دی امیدپدیده به سایت نگین آریا مراجعه کنید 

لذا با انتقادات و پیشنهادات سازنده ای که شما همکار و مصرف کننده گرامی به ما اعلام می نمایید می توانید ما را در امر بهبود کیفیت محصولات یاری نمایید.

اطلاع رسانی به موقع جز مهمترین اهداف این وبلاگ می باشد. و سعی می شود به صورت مدا.م مطالب  تحقیقی تحلیلی روز در موارد مختلف ارائه گردد.

دوستان و همکاران عزیز می توانند نظرات، پیشنهادها و انتقاد های خود را بوسیله ایمیل های زیر برای ما ارسال نمایند:

پشتیبانی تلگرام: Omid_padideh_support @
شماره تماس: 02188888149 و 02188879213 


 با تشکر

شرکت امید پدیده